Vytváříte opakovaně podobné zprávy, nabídky, ceníky, analýzy, prezentace či jiné dokumenty? V mnoha případech zjistíte, že základ vznikajícího souboru by mohl být stejný jako dokument, který jste vytvořili již dříve. Proč si neusnadnit práci a nezačít využívat šablony?!
Šablona je vzorový dokument, na jehož základě můžete v programech Microsoft Office téměř bezpracně generovat množství obdobných exemplářů, které budou mít určitý obsah a vlastnosti společné, ale v konkrétních detailech se budou lišit. Pomocí šablon také můžete dát svým dokumentům jednotný reprezentativní vzhled.
Jestliže tedy máte ve firmě používat například jednotně upravené dopisy, vypracovávat podobné zprávy nebo vyplňovat neustále stejné tabulky apod., je na místě tuto činnost zautomatizovat a zpřehlednit pomocí šablon, které vás zbaví spousty běžně se opakující práce. Řadu šablon již vaše programy obsahují - a podle libosti si můžete vytvářet vlastní: ve Wordu, Excelu, Outlooku i PowerPointu.
Možnosti šablon jsou široké a postupy nejsou tak náročné, jen bývají obvykle zahaleny tajem neznámého. Tato příručka vám základy i detaily práce s šablonami odhalí.